Barvy a barevné kombinace Stadion S11

Krátký přehled barevných provedení mopedů Stadion S11 včetně popisu povrchové úpravy dílů chromováním nebo zinkováním. Jednotlivé kusy mopedů se v závislosti na datumu výroby nebo místa určení v barevném provedení velmi odlišují. Vzájemně se liší i odstíny používaných barev, neboť na standardizaci odstínů nebyl ve výrobním závodě kladen důraz.
Mopedy se vyráběly v několika barvách, společným znakem bylo dvoubarevné provedení, kdy příslušnou barvu rámu s vidlicí vžy doplňovaly blatníky, nádrž, nosič zavazadel a kryt řetězu ve světle šedé barvě. První série mopedů nebyly nosičem zavazadel vybaveny vůbec, důvodem byla nedostatečná kapacita ve výrobě lisováním. U některých typů byl nosič v příslušné barvě rámu včetně exportní verze v metalické barvě. Držák světlometů byl převážně černý, pozdější série v šedé barvě. U exportního provedení byl chromovaný. Později byly v šedé barvě dodávány také hustilka a u zlepšeného provedení držák tachometru.

 

Standardní barevné provedení :

Rám
Přední vidlice
Pruh na nádrži
Objímka nádrže
Modrozelená
Světlemodrá
Modrá
Červená
Hnědá
Fialová
Blatníky a vzpěry
Nádrž
Nosič zavazadel
Kryt řetězu
Stojánek
Šedá
Držák světlometu
Hustilka
Černá

 

Chromované díly :

Světlomet Daimon – S11
Řídítka včetně vřetena, podložky, misek řízení a matice
Výztuhy předního blatníku
Konce os kol
Ráfky ocelové
Ramena šlapek
Výfukové koleno, tlumič výfuku

Zinkované díly :

Rám sedla včetně všech součástí a sedlové trubky – S11
Rozeta
Objímka, držák výfuku
Napínáky zadního kola
Dráty kol s maticemi
Páčky klíčů brzd, páka a táhlo zadní brzdy
Součástky os kol (matice, podložky, distanční díly)
Záchyt reakce zadní brzdy
Dekompresor, páčka dekompresoru
Vahadla přední vidlice

Ostatní barevné díly :

K šedé stříkané barvě ladily i rukojeti řidítek z šedého plastu, kryt nosiče zavazadel taktéž ze světlého plastu a potah sedadla z šedé pěnové gumy. První série mopedů měly také šedé plastové šlapátka.

Barevné provedení u exportní verze Luxe :

Rám
Přední vidlice
Pruh na nádrži
Objímka nádrže
Nosič zavazadel
Metalická červená
Metalická červenofialová
Metalická modrá
Metalická zelená
Metalická zlatá
Blatníky
Nádrž
Kryt řetězu
Stojánek
Držák světlometu
Přední a zadní kolo
Záchyt reakce zadní brzdy
Blatníky a vzpěry
Chromováno

Čísla odstínů:

Čísla odstínů v tabulce jsou doporučené barvy, zdrojem jsou informace z literatury a diskuzních fór na internetu.
Především u odstínů RAL neexistuje přesný převod.

Odstín Jiný používaný název . ČSN RAL Poznámka
Šedá Sc6
Bílá slonovinová
Šedá světlá
103 1003 7032
7035
.
Béžová . 2124 . . .
Modrozelená Zelená mentolová
Tyrkysová zelená
17 5135 . Škoda atlantic green 5260
Světlemodrá Světlemodrá mopedová . . 5012 J3-J1726 STR
Fiat 404 (fa. Galax)
Modrá . . 4550 . .
Červená Červená karmínová
Višňová tmavá
Barva Jawa bordó
9 8850 3004
3003
.
Hnědá Kávová . . 8003 .
Fialová Fialová mopedová . . 4001
4005
do konce r. 1958

Nádrž paliva:

Nádrž byla převážně dvoubarevná. Základní barvou byla šedá, doplněná pruhem v horní části nádrže dle barvy rámu. Nádřže u exportních sérií byly chromovány, taktéž s pruhem v metalické barvě. Mopedy z pozdější série měly nádrže jednobarevné bez středového barevného pruhu, doplněné příčně nalepenou samolepkou s nápisem Stadion.
Pruh je široký v horní části nádrže 7 cm, ve střední 6,5 cm a v dolní 6 cm.
Rozhraní barev bylo doplněno barevnou linkou šíře 3 mm (údaj z knihy Československé mopedy, na nádrži, kterou jsem nafotil je linka široká 1-2 mm). Používala se v barvách černá, červená a zlatá.

 

Vzorník barev RAL :