Barvy a barevné kombinace Stadion S11
Krátký přehled barevných provedení mopedů Stadion S11 včetně popisu povrchové úpravy dílů chromováním nebo zinkováním. Jednotlivé kusy mopedů se v závislosti na datumu výroby nebo místa určení v barevném provedení velmi odlišují. Vzájemně se liší i odstíny používaných barev, neboť na standardizaci odstínů nebyl ve výrobním závodě kladen důraz.
Mopedy se vyráběly v několika barvách, společným znakem bylo dvoubarevné provedení, kdy příslušnou barvu rámu s vidlicí vžy doplňovaly blatníky, nádrž, nosič zavazadel a kryt řetězu ve světle šedé barvě. První série mopedů nebyly nosičem zavazadel vybaveny vůbec, důvodem byla nedostatečná kapacita ve výrobě lisováním. U některých typů byl nosič v příslušné barvě rámu včetně exportní verze v metalické barvě. Držák světlometů byl převážně černý, pozdější série v šedé barvě. U exportního provedení byl chromovaný. Později byly v šedé barvě dodávány také hustilka a u zlepšeného provedení držák tachometru.
Standardní barevné provedení :
Rám Přední vidlice Pruh na nádrži Objímka nádrže |
Modrozelená Světlemodrá Modrá Červená Hnědá Fialová |
Blatníky a vzpěry Nádrž Nosič zavazadel Kryt řetězu Stojánek |
Šedá |
Držák světlometu Hustilka |
Černá |
Chromované díly :
Světlomet Daimon – S11
Řídítka včetně vřetena, podložky, misek řízení a matice
Výztuhy předního blatníku
Konce os kol
Ráfky ocelové
Ramena šlapek
Výfukové koleno, tlumič výfuku
Zinkované díly :
Rám sedla včetně všech součástí a sedlové trubky – S11
Rozeta
Objímka, držák výfuku
Napínáky zadního kola
Dráty kol s maticemi
Páčky klíčů brzd, páka a táhlo zadní brzdy
Součástky os kol (matice, podložky, distanční díly)
Záchyt reakce zadní brzdy
Dekompresor, páčka dekompresoru
Vahadla přední vidlice
Ostatní barevné díly :
K šedé stříkané barvě ladily i rukojeti řidítek z šedého plastu, kryt nosiče zavazadel taktéž ze světlého plastu a potah sedadla z šedé pěnové gumy. První série mopedů měly také šedé plastové šlapátka.
Barevné provedení u exportní verze Luxe :
Rám Přední vidlice Pruh na nádrži Objímka nádrže Nosič zavazadel |
Metalická červená Metalická červenofialová Metalická modrá Metalická zelená Metalická zlatá |
Blatníky Nádrž Kryt řetězu Stojánek Držák světlometu Přední a zadní kolo Záchyt reakce zadní brzdy Blatníky a vzpěry |
Chromováno |
Čísla odstínů:
Čísla odstínů v tabulce jsou doporučené barvy, zdrojem jsou informace z literatury a diskuzních fór na internetu.
Především u odstínů RAL neexistuje přesný převod.
Odstín | Jiný používaný název | . | ČSN | RAL | Poznámka |
---|---|---|---|---|---|
Šedá | Sc6 Bílá slonovinová Šedá světlá |
103 | 1003 | 7032 7035 |
. |
Béžová | . | 2124 | . | . | . |
Modrozelená | Zelená mentolová Tyrkysová zelená |
17 | 5135 | . | Škoda atlantic green 5260 |
Světlemodrá | Světlemodrá mopedová | . | . | 5012 | J3-J1726 STR Fiat 404 (fa. Galax) |
Modrá | . | . | 4550 | . | . |
Červená | Červená karmínová Višňová tmavá Barva Jawa bordó |
9 | 8850 | 3004 3003 |
. |
Hnědá | Kávová | . | . | 8003 | . |
Fialová | Fialová mopedová | . | . | 4001 4005 |
do konce r. 1958 |
Nádrž paliva:
Nádrž byla převážně dvoubarevná. Základní barvou byla šedá, doplněná pruhem v horní části nádrže dle barvy rámu. Nádřže u exportních sérií byly chromovány, taktéž s pruhem v metalické barvě. Mopedy z pozdější série měly nádrže jednobarevné bez středového barevného pruhu, doplněné příčně nalepenou samolepkou s nápisem Stadion.
Pruh je široký v horní části nádrže 7 cm, ve střední 6,5 cm a v dolní 6 cm.
Rozhraní barev bylo doplněno barevnou linkou šíře 3 mm (údaj z knihy Československé mopedy, na nádrži, kterou jsem nafotil je linka široká 1-2 mm). Používala se v barvách černá, červená a zlatá.
Vzorník barev RAL :